fredag 22. april 2011

Domenico Clerico Barbera d'Alba "Trevigne" 2006


Først og fremst, jeg har ingenting mot bruk av eik i vinproduksjon. Jeg er en sucker for lett eikede, unge Piemontviner, selv om jeg er glad for at flere vinmakere nå demper eikepreget og går tilbake til mer tradisjonelle produksjonsmetoder.

Dette derimot, bør stå som et skrekkeksempel på hvordan en fantastisk produsent, med fantastiske råvarer, kan ødelegge det som burde ha vært en aldeles glitrende vin. Dette er, i tillegg til alle verdens religiøse gærninger, grunnen til at det er krig i verden. Parkerization kan brenne...

Sånn, da fikk jeg vært litt politisk ukorrekt også (Yes!!) :o)

Nuvel, så var denne ødelagte vinen da...

Lukten ut av flasken har et snev av tunge, røde bær og eik. That's it. Etter 3 timer har heldigvis luften av røde bær begynt å forsvinne...

Smaken er voldsom tørr eik...litt lakris...noe modne bær. Etter 3 timer er smaken *trommevirvel* voldsom eik...litt lakris...noe modne bær.

Ja, hva skal man egentlig si? For a sitere vår alles kjære Ari Behn (kjenner jeg har en voldsom trang til ironi idag): Trist som Faen!

70/100

Finnes på polet i 2007 årgang og kan kjøpes for 254,-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar